در کارتان هم خودتان باشید

در یادداشت‌های قبلی از اهمیت پرداختن به خود، انتخاب درست بازار هدف، نشان دادن انتخاب‌مان به مشتریان بالقوه و روش‌های مناسب فروشندگی آنلاین صحبت کردیم. در بخش چهارم «مجازی در برابر واقعی» به اهمیت “بکر بودن” خواهیم پرداخت.

می‌پرسید منظورم از بکر بودن چیست؟ بکر از نظر من هر چیزی‌ست که در اثر نوآوری و خلاقیت به وجود آمده؛ هر چیز بدیع که حداقل هنگام تولد همتایی ندارد. این خصوصیتی‌ست که تقریبا میان تمام کسب‌وکارهای شدیدا موفق مشترک است.

اگر بخواهید در دنیای واقعی کسب‌وکاری راه بیندازید که کالا یا خدمتی مشابه دیگران تولید می‌کند، توصیه‌ی همه به شما این خواهد بود که «سعی کنید متفاوت باشید». مثلا اگر می‌خواهید یک رستوران راه بیندازید، کاری کنید که با رستوران‌های دیگر فرق محسوسی داشته باشد. حالا این فرق می‌تواند در منوی غذاها و نحوه‌ی طبخ آن‌ها یا فضای فیزیکی رستوران یا برخورد کارکنان با مشتری نمود پیدا کند. اما در فضای مجازی چه!؟

در فضای مجازی مهم‌ترین چیزی که می‌تواند شما را متمایز کند، محتوای بدیع و بکر است. قبل از شروع کار این حقیقت را به خودتان القا کنید که محتوای کپی‌شده بی‌ارزش است. نه فقط به خاطر جریمه شدن توسط گوگل در نتایج جست‌وجو یا چیزهایی مثل این؛ بل‌که به این خاطر که اگر می‌خواهید صاحب یک کسب‌وکار موفق شوید، باید یک مزیت نسبی نسبت به دیگر بازی‌گران بازار داشته باشید و بهترین مزیت، بدیع بودن است. محتوای شما در ضعیف‌ترین حالات باید محصول ترجمه یا ویرایش و بازنویسی محتواهای موجود در فضای مجازی باشد. و در بهترین حالت، محتوایی که به سبک خاص شما تولید شده و داستان کسب‌وکار شما را بیان می‌کند.

سعی کنید در طول زمان به کسب‌وکارتان شخصیت بدهید. شخصیتی که در داستان شما و شیوه‌ی روایت آن از طریق محتوای بکر نمود پیدا کند و به مشتریان بالقوه اجازه دهد با شما ارتباط برقرار کنند.

موفق‌ترین‌ها همیشه خودشان بوده‌اند. شما هم سعی کنید خودتان باشید و این “خود”ِ قابل لمس را با شخصی‌سازی حضورتان در فضای مجازی نشان دهید.

 

پ.ن: بدیع و بکر را می‌شود هم‌معنی حدودی این کلمه دانست: Original

‌‌

برای اطلاع از انتشار نوشته‌های بعدی من در حوزه‌ی تولید محتوا، آدرس ایمیل خود را در بخش اشتراک وارد کنید. (نوار پایین وبلاگ را ببینید.)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *